QR kód pro podnikání

QR kódy slouží k rychlému, elegantnímu a bezchybnému přenosu libovolné informace do mobilního zařízení - telefonu či tabletu.

Použití QR kódu umožňuje připojení běžných každodenních předmětů jako jsou tištěné reklamy, plakáty, vozidla, reklamní předměty, nebo obal výrobku, přímo k digitálním zdrojům, jako jsou webové stránky,  obrázky, video nebo hudební soubory. Přitom využití každého QR kódu není nijak omezeno časově ani prostorově, kódy se nemusí nijak registrovat, jejich použití není podmíněno žádnými licenčními poplatky.

Pro využití podnikání QR kódy přímo vybízejí, kromě marketingových materiálů, se dají použít např. k podpoře Vašich produktů či služeb.

Informace uvedené v QR kódu přijemce získá jeho načtením (vyfocením) do mobilního telefonu pomocí speciální aplikace (např. QR Droid ), pro naše vnitřní potřeby jsme definovali a používáme termín "qiknout". 

 

Žádná jiná technologická inovace nepřilákala tak velkou pozornost jako QR kódy a pokud uvážíme všechny jejich výhody není to vůbec překvapivé.

 

Protože nic na světě není jen růžové, mají běžné QR kódy i svoje nedostatky:

Pokud budete chtít QR kódy používat nějak masivně, ve větším počtu a opakovaně, záhy narazíte na otravné administrativní problémy. Jak obrázky QR kódů ukládat, archivovat, jak s nimi pracovat, jak je distribuovat, jak se v nich vyznat. Vydání nového ročníku katalogu zboží (např. lyže, kola apod.) sebou ponese rozšíření práce o administraci stovek QR obrázků, které jsou všechny skoro stejné a očima nerozpoznatelné.

Další otázky, na které záhy narazíte, zní: "Funguje to? " , "Sejmul si vůbec někdo ten kód?", "Nevyhodil jsem čas a peníze?", "Má cenu se s těmi QR kódy patlat?", "Je výhodnější dávat QR kódy do materiálů nebo na venkovní reklamu?"

 

Budete-li vytvářet QR kódy s přímým odkazem na materiály na webu, může se lehce stát, že daný odkaz přestane fungovat (stačí drobná změna na webu) ale na materiálech je již QR kód vytištěný. Takový případ je třeba předem předvídat a stanovit si co se bude dít dál, zda a jak bude Váš web pracovat s dokumenty které už nejsou aktivní (jsou zastaralé nebo chybné), ale na něž stále ukazují QR kódy v materiálech. Je tedy potřeba zvažovat životnost a aktuálnost - jak dokumentu který má být zobrazen, tak také samotného QR obrázku (bude-li to část venkovního bilboardu nebo samolepka na krabici od výrobku atd). 

 

V této souvislosti je potřeba také s dodavatelem Vašich webových stránek diskutovat otázku tzv. responzibility stránek - jejich schopnosti přizpůsobit se rozměrům zařízení, na kterých jsou právě zobrazovány. Toto není právě jednoduchý problém a přitom je velmi zásadní pro efektivní využití QR technologie. Pro pochopení responzibility zkuste okno Vašeho prohlížeče v této chvíli myší zúžit - měli byste vidět, že se stránka sama upravuje, mění se obrázky, texty i pozice prvků tak, aby byly přístupné a čitelné i při zúžení třeba na čtvrtinu původní šířky.

 

Pro výše uvedené okruhy otázek běžný QR kód nemá jednoduché řešení. Pokud si tyto otázky kladete, máme pro Vás řešení my - Administrovaný QR kód (AQR).

 

Nabídka školení - presentace

Pokud Vás problematika QR kódů zaujala a potřebujete předat informace i svým kolegům, objednejte si u nás cca 60 minutovou presentaci. Provedeme Vás i Vaše kolegy světem QR kódů, vysvětlíme jejich možnosti, výhody i nevýhody. Na závěr předvedeme i vlastnosti a výhody AQR kódů. Samozřejmě můžeme přímo při presentaci vše zkoušet a testovat. V případě navázání spolupráce, Vám cena této presentace bude započtena, takže Vás to nebude nic stát.

jak QR kódy generovat

jak QR kódy generovat

Vygenerovat si vlastní QR obrázek není vůbec žádný problém. Vytváření QR kódu nepodléhá žádným registračním procedurám, je zcela volné, kdokoliv může vytvořit svůj vlastní QR kód s jakýmkoliv obsahem. Na webu lze najít spoustu různých generátorů…

více info